donderdag 9 mei 2013

Zomerse Ananas- mangolimonade met limoen en munt

Mijn berichtje met recept voor salsa van mango en gegrilde ananas gelezen? Mooi! Dan weet je dat ik een halve ananas en een halve mango over had. Nou ja over, het was ook de bedoeling aangezien ik een lekker fris drankje wilde maken. Zonder alcohol, geschikt voor ieder moment van de dag. En zonder extra suiker toe te voegen, vind ik helemaal niet nodig, het fruit heeft al genoeg smaak van zichzelf. Daarnaast moet het fris zijn, een dorstlesser geen zoete bom.

Het enige wat je hoeft te doen is een halve ananas, een halve mango en het sap van 2 limoenen in de blender te doen. Pureren die hap en aanlengen met lichtbruisend water tot een liter. Schenk in een kan, fles, karaf en laat er wat munt invallen. Basilicum is ook erg lekker trouwens. In de koelkast zetten en ijskoud laten worden.

Nu kun je het zo opdrinken, het is dan nog wel meer een sapje dan een limonade.
Zelf doe ik het het liefste zo:
Schenk wat in een glas en vul aan met water, lichtbruisend of niet dat moet je zelf weten. Roeren. Eventueel nog een ijsklontje erin en vervolgens lekker opdrinken. Schijfje limoen voor extra frisheid.  Zo, daar knap je van op he!

4 opmerkingen:

Rengelina zei

Zó! Dat klinkt lekker met dit warme weer en laat ik nu net ananas, mango, mint en limoen in huis hebben! Vanavond gaan we heerlijk aan de alcoholvrije borrel!

Bourgondische groetjes, Rengelina

Eetlust zei

Bof jij even :-) En... lekker opgefrist?

aniet67.blogspot.com zei

Mmmm dit heerlijke drankje net gemaakt, staat nu in de koelkast koud te worden! Vanmiddag een foto richting Eetlust ;-)

Eetlust zei

Hee wat leuk Anita! Kom maar op met die foto :-) Was het lekker?