maandag 13 februari 2012

Kokosbanaantjes


Als er in huize Eetlust een rijsttafel ter tonele verschijnt dan mogen kokosbanaantjes eigenlijk niet ontbreken. Door het zuur en het zoet is het een lekkere verfrisser bij de andere vaak toch wel dominante smaken.
Mocht het nu toevallig voorkomen dat de schaal na afloop niet helemaal leeg is, niet weggooien hoor, gewoon afdekken en in de koelkast zetten.
Vanochtend heeft dochterlief het overgeblevene als ontbijt genuttigd...




Je hebt nodig:
4 bananen - 4 el gemalen kokos - het sap van 1 limoen - 2 à 3 el suiker - chilivlokken uit de molen

Zo maak je het:
Pel de bananen en snijd het in plakjes. Vermengen met de gemalen kokos, suiker en limoensap. Maal er een klein beetje chilivlokken over. Proeven en eventueel extra kokos, sap of suiker toevoegen.
Even in laten trekken.

En dit is meteen ket kortste recept op mijn blog, maar lekker......

2 opmerkingen:

Es zei

Ik hou ervan. Een kort en krachtig, maar lekker recept.
:)
Ik zal eraan denken wanneer ik ook weer eens een rijsttafel maak.

Eetlust zei

Korter kan bijna niet :) Maar als iemand een nog kortere weet, let me know, altijd benieuwd en nieuwsgierig.