maandag 21 november 2011

Suriwrap

In 'Feestelijk dilemma' had ik het al over een wrap met een surinaams tintje. Hierbij het recept.

Je hebt nodig:

Een pak tortilla wraps ( 6 stuks)
2 (scharrel)kipfilets 
Pot Roast Red Pork marinade*
Surinaamse mayonaise (verkrijgbaar in mild. medium en hot, ik gebruik medium)
Zak gemengde sla of ijsbergsla
Lenteuitjes
Folie



Zo maak je het:

De kipfilet in smalle reepjes snijden. In een schaal doen en vermengen met ongeveer 3 eetlepels marinade. Afdekken en een uurtje of 2 lekker marineren.
Vervolgens een beetje olie verhitten, kip roerbakken, even controleren op gaarheid en zie wat een vrolijk kleurtjes de kipreepjes hebben. Even af laten koelen.
Wraps iets verwarmen in de magnetron, dan gaan ze wat gemakkelijker los.
Lenteuitjes paar keer in lengte doorsnijden.
Tortilla op plank of bord leggen, dun insmeren met de surinaamse mayonaise, sla in de breedte erover verdelen, kip er op, lenteui erop, oprollen, in de folie wikkelen en tot gebruik in de koelkast leggen. Zo nog 5 maken.
Daarna iedere tortilla in 6 stukken verdelen, op bord leggen en smullen maar.

Uiteraard kun je het ook warm serveren maar dat lijkt me vrij logisch. Koud doen ze het ook erg goed, ze vlogen afgelopen zaterdag het bord af.

*Zoals jullie zien heb ik Red Roast Pork marinade gebruikt van Faja Lobi, verkrijgbaar bij toko's en in ieder geval AH en C1000. Als je de naam van de marinade leest denk je aan varken maar daar trek ik me niks van aan, met kip is het ook geweldig lekker.

En dit is het eindresultaat.

Geen opmerkingen: