maandag 7 november 2011

Alweer een blog over eten

Alweer iemand die zo nodig haar passie voor eten en alles wat daarbij komt kijken wil delen. Zijn er nog niet genoeg? Vast wel. Toch hoop ik dat het met plezier gelezen gaat worden. Al enige tijd loop ik met het idee rond. Zal ik wel of niet? Kijkend naar mijn boekenkast met kookboeken en mappen vol recepten denk ik daar toch met enige regelmaat iets leuks uit te kunnen halen. Mijn twijfel lag bij de titel van dit stukje.
Maar soms moet je gewoon op je gevoel afgaan en dat doe ik dus bij deze!

Koken en bakken doe ik al zo'n 35 jaar, het begon natuurlijk met een appelflapje of cake, pannenkoeken. Daarna voorzichtig uit de kookboeken van mijn moeder. De verrukking als het lukte, de teleurstelling wanneer het mislukte. Maar al doende leert men. En nu? Ben ik inmiddels een doorgewinterde topkok? Nee hoor, maar ik blijf het leuk vinden nieuwe gerechten te testen, probeer zo gezond te mogelijk te koken en geniet met volle teugen wanneer ik de tafel tijdens feestjes vol kan zetten met lekkere hapjes.
Iets te vol soms... maar daarover ooit meer.

Met enige regelmaat zal ik een recept plaatsen, een link met jullie delen evenals een anekdote en culinaire info van producten tot tijdschriften en restaurants.

Eet met lust!

Geen opmerkingen: