zaterdag 19 mei 2012

Kruidenmengsel voor Candy

Een tijdje geleden deed ik mee aan een foodswap en zoals ik toen al schreef vond ik dat een feestje. Er is (bijna) niets zo leuk als een ander verrassen met zelfgemaakte baksels en food gerelateerde zaken. Om over het te ontvangen pakketje maar te zwijgen, echt waar op deze manier is het sinterklaasgevoel in ieder jaargetijde op te roepen.
En nu is Esmée van Es' Factory alweer nummer twee aan het organiseren met wederom spannende opdrachten. Tegen die tijd weet ik het weer te melden!
Degene naar wie mijn eerste pakketje ging was Candy van Candy in Wonderland en daarbij zat een kruidenmengsel dat onderdeel van het opdrachtenlijstje was.
Nu begreep ik deze week dat het potje leeg was en of ik misschien, wellicht, nu toch onderhand want het wordt toch wel tijd de samenstelling eens kon geven.
Voilà Candy, voor jou en iedereen die wil marineren, rubben, smeren en mengen.

Je hebt nodig:
2 el paprikapoeder (pikant) - 2 el cayennepeper - 1 el biologische knoflookpoeder - 3 el biologische uienpoeder - 2 el oregano - 2 tl zout - 2 tl gemalen zwarte peper.

Je kunt het ook maken met verse knoflook maar in verband met opsturen en de houdbaarheid heb ik gekozen voor poeder. Doe alles in een afsluitbaar potje, schudden en hoppakee het is klaar voor gebruik.


1 opmerking:

Es zei

Ah! Dankjewel! Ga gelijk in mijn kast kijken!