vrijdag 27 april 2012

Pita met Kipreepjes en Chimichurri

Gisteren heb ik een chimichurri recept geplaatst en natuurlijk hebben wij het ook geproefd en wel in combinatie met home made pita van Es Factory, kipreepjes en salade.
Pitabroodjes kun je heel gemakkelijk zelf maken en ze zijn nog veel lekkerder ook. Heb je daar geen zin in of tijd voor dan kun je natuurlijk gewoon kant- en klare nemen maar dat lijkt me vrij logisch.
De hoeveelheid deeg voor de broodjes is voldoende voor 12 broodjes, Es maakt er 6 van maar die vond ik eerlijk gezegd nogal groot. Gelukkig leven we in een vrij land, bepaal zelf maar hoe groot je ze maakt. Het is in ieder geval de moeite waard.



Voor 4 personen:

Pitabroodjes zelf maken? Kijk voor het recept op Es Factory
Nu ga ik jullie nog een keer doorsturen en wel naar het recept van de Chimichurri.
Jaja, je moet er wel wat voor over hebben

Snijd 600 gram kipfilet in hele smalle reepjes en kruid het met  2 tl paprikapoeder, 1/4 tl cayennepeper, zout, zwarte peper, 1 tl uienvlokken en 2 teentjes knoflook. Voeg een scheutje olijfolie toe, hussel alles goed door elkaar en laat een kwartiertje intrekken.

Een koekenpan goed verhitten en bak hierin de kipreepjes bruin en gaar. Je hoeft geen extra boter of olie toe te voegen mits je een goed anti-aanbakpan hebt. Even proeven en eventueel nog wat bijkruiden.

Maak een salade met kleingesneden tomaat en ui ringen, maak licht aan met wat olie en azijn of olie en citroensap.

Zet kip, salade, pitabroodjes en niet te vergeten de chimichurri op tafel en laat iedereen zijn eigen broodje maken.

Zoals we hier dan nog wel eens zeggen 'Goei spul die chimichurri':)

2 opmerkingen:

Es zei

hahaha, ja de broodjes zijn wel wat aan de grote kant.
Het is een gebrek Els...
;)
Dit recept lijkt me ook heel erg lekker!

Eetlust zei

En aangezien ik je een klein beetje leer kennen had ik het ook kunnen weten natuurlijk :)