dinsdag 17 januari 2012

Clubsandwich HSO


Nu heb ik laatst al een lekker broodje gemaakt voor mijn dochter, dat betekent ook dat ik mijn zoon niet over mag slaan. Ik ben zeer voor gelijke behandeling en zij ook. Een clubsandwich fietst er bij deze hardwerkende eerstejaars student altijd wel in.
Of het nu als ontbijt is of als lunch. Laten we wel wezen, deze sandwich is geen wereldschokkend nieuws, geen culinaire ontdekking van de bovenste plank maar wel heel lekker en daar draait het in eerste instantie om niet waar.
Mijn zoon peuzelt het geval op de foto lekker op, voor mij is dat echt veel te veel en beperk me dus tot 1 bammetje.
Hardworking Sons Only, en verder iedereen die er ook trek in heeft.

Per persoon heb je nodig:

2 boterhammen - kruidenkaas - 75 gram ontbijtspek of bacon - rucola of andere sla - 1 tomaat - stuk komkommer - paar ringetjes rode ui

Zo maak je het:
  1. Brood roosteren
  2. Tomaat. komkommer en ui in plakjes respectievelijk ringetjes snijden
  3. Ontbijtspek of bacon knapperig bakken
  4. Boterham besmeren met kruidenkaas en vervolgens beleggen met rucola, komkommer,wat ringetjes ui, tomaat en spek
  5. De andere boterham ook besmeren met kruidenkaas en erop leggen
  6. Halveren en op de ene helft het ritueel herhalen, de andere helft erop leggen.
  7. Prikker erdoor en smullen maar.
Zo'n sandwich kun je natuurlijk zo hoog maken als je wilt, het eetgemak zal er niet op vooruit gaan maar leef je gerust uit.

Geen opmerkingen: